Selasa, 9 September 2008

Jadi Wira

Kiranya aku mati, matilah. Umur sudah 58 tahun. Aku tidak sanggup lagi bangsaku dicerca. Hina sangat. Jika terpaksa meringkuk di Kem Kamunting meringkuklah. Aku sanggup. Sudah sampai masanya. Melayu bukan bacul. Biarlah kalau dikatakan tidak matang. Biarlah ditegur kerana buat undang-undang di tangan sendiri. Biarlah. Saya cukup marah jika agama, bangsa dan budaya dihina.

Aku terpaksa langgar prinsip untuk tidak mencela Pak Lah. Sudah tidak upaya bersabar. Petanda untuk menunjukkan Melayu dan penganut Islam marah adalah perlu. Demonstrasi! Atau apa-apa cara yang pernah orang Melayu berani buat untuk menegakkan maruah dan martabat bangsanya. Pak Lah lemah! Lembik! Koro! Jawablah sebagai Melayu yang ada telur atas segala penghinaan. Tunjuk jantan. Kalau tak mampu turun. Biar ada anak jantan tadbir negara. Tunjuk jantan maka akan ada berjuta jantan yang memberi sokongan. Kalau wira tunjuk pondan maka hulubalang pun jadi bapuk.

Tiada ulasan: