Khamis, 13 November 2008

Di Sebalik Topeng

Radzi penasihat khas MB Perlis

KANGAR 12 Nov. - Bekas Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, Datuk Seri Mohd. Radzi Sheikh Ahmad telah dilantik sebagai penasihat khas Menteri Besar Perlis Datuk Dr. Md. Isa Sabu.

Radzi, yang juga Anggota Parlimen Kangar, memulakan tugas itu hari ini dengan menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Perlis.

Ketika ditemui di pejabat Menteri Besar hari ini, beliau bagaimanapun enggan menghuraikan tugas yang diberikan kepadanya sebagai penasihat khas.

- BERNAMA
Sekeh Sedikit
-mansaari-

Patutkah dan perlukah negeri sekecil Perlis mempunyai seorang Penasihat Khas Menteri Besar? Hendak memberi habuan atau hendak beri jawatan? Apakah Menteri Besar tidak mampu atau kurang mampu berdepan dengan tojahan pembangunan dan radakan politik? Jika kurang mampu mengapa terima jawatan?

Belum cukup setahun memerintah sudah terpampang lakonan. Para pemegang watak keluar ke pentas. Telahan wujud dalang, dan wujud pula wayangnya dalam kekecohan pemilihan MB Perlis sesudah Pilihan Raya ke-12 dahulu adalah jelas dan boleh dipercayai. Eloklah PAS gerakkan jentera untuk tawan Perlis 2011/12. UMNO Perlis semakin kotor, jadi kotor dan memperlihatkan kekotorannya.

Tiada ulasan: