Isnin, 24 November 2008

Buruk Laku

Minda pemimpin DAP adalah minda yang terpalit lumpur. Sukar dibasuh. Kotor dan menjijikkan. Patutkah setiap isu yang disebar untuk rakyat dan untuk kepimpinan DAP akhirnya diputarbelitkan kepada Utusan Malaysia sebagai pencetus? Hampir semua pemimpin DAP, akan mengungkapkan kata-kata yang sama iaitu 'ini mainan akhbar Utusan'. Celakoi betul.

Kalau akhbar berbahasa Cina fokus kepada isu kaum Cina dan untuk kepentingan kaum Cina, maka di mana wadah untuk melayu bersuara? Bahalol betul. Siapa yang mengapi-apikan isu perkauman akhbar Cina atau akhbar Melayu? Adillah jika Utusan berperanan membela Melayu setelah akhbar Cina memencilkan isu berkaitan kepentingan Melayu.

Melayu Pulau Pinang mesti bangkit untuk mencela perbuatan Lim Guan Eng menghina Bahasa Kebangsaan. Mencinakan Pulau Pinang dan mentamilkan papan tanda untuk merojakkan kepelbagaian bahasa konon-kononnya. Agenda tersisip telah lama dibaca. Jangan sembunyi gajah di sebalik lalang. Guan Eng ada misi tersirat dan tersurat. Dia gunakan kaedah ala penjajah untuk memencilkan Melayu. Guan Eng silap kerana polisi penjajah 'pecah-pecah kemudian perintah' telah berlalu. Melayu yang hidup dibelenggu penjajahan tidak sama dengan Melayu yang hidup diselimuti bendera merdeka.

Kepada orang melayu, DAP ada niat jahat. Mengapikan sesuatu isu untuk melihat Melayu berpecah kerana Melayu dalam UMNO, Pas dan Keadilan saling cakar mencakar. Di pihak DAP mereka sengaja menyemarakkan isu yang berupaya meraih sokongan terhadapnya agar menampakkan lebih kecinaaan daripada Cina dan pautkan sokongan kaum India untuk berteduh, semata-mata untuk memperkukuh tapak di Pulau Pinang. Huduh. Demikian sekali buruk laku DAP.

Tiada ulasan: