Selasa, 12 Ogos 2008

Dosa Khalid Ibrahim

Meskipun saya bukan pemimpin politik, namun sebagai individu Islam berbangsa Melayu maka saya bukan sahaja kecewa, malah lebih dari itu. Isu DEB, isu babi di Selangor dan terbaru isu UiTM amat melukakan. Khalid elok dikategorikan sebagai Pembelot dan Pengkhianat bangsa yang jati.

Kini pemilih yang membuat keputusan dalam PRU12 lalu dan mereka yang ingin melihat perubahan berlaku telah memperolehi impian itu. Khalid dan konco-konconya telah mempamerkan hala tuju dan gaya pentadbirannya. Semuanya berlaku dalam tempoh yang amat singkat. Merombak dan meronyeh untuk kelihatan wujud perubahan yang mendadak.Benar.
Ketika orang Melayu masih tergapai-gapai untuk mencapai 30% pemilikan penguasaan ekonomi negara ini, Khalid muncul untuk memperkenalkan Dasar yang lebih seimbang. Apa dianya? Mana? Sekadar untuk menjadi penyedap dan bermain politik alaf baru, Khalid memang berjaya. Tetapi kepada orang Melayu dan demi untuk umat Islam, Khalid adalah pengkhianat. Membela Melayu di Malaysia adalah membela Islam. Apabila Khalid bertindak sebaliknya maka Khalid adalah pembelot sejati.

Membabikan Babi di penempatan majoriti melayu bererti menghina Melayu dan menghina Islam. Khalid yang pernah menjadi ahli koprat kini telah bertukar menjadi keparat. Inilah keparat Melayu yang menghalalkan cara demi kepentingan perjuangan yang kabur tentang bangsanya. Khalid mungkin tidak bersalah apa-apa tetapi para pemilih PRU 12 bagai memacak tumbang di padang kontang. Harapkan padi menunduk berisi tapi lalang tumbuh bergoyang sepadang. Ada pagar dipacak kejap masih ingin diganti kawat berduri.

Isu UiTM jelas menyentap hati nurani orang Melayu. Khalid penyangak Melayu yang angkuh hingga sanggup meragut apa sahaja habuan untuk ditabur sebagai habuan kepada yang tidak pernah meminta. Nasi yang sedang disuap ke mulut orang Melayu mahu dirampas dan dihidang kepada tamu yang datang bertandang. Kera di hutan disusui, anak dikendung keciciran.

Khalid! hari ini saya catatkan sejarah luka ini untuk tatapan anak cucu akan datang. Kelak biarlah dipentaskan drama 'MATINYA SEORANG PEMBELOT'.

Tiada ulasan: