Khamis, 21 Ogos 2008

KUTU HAYAI

Penderhaka! Pembelot! Warga jadah! Itulah label untuk mereka yang mempersendakan Jalur Gemilang. Menterbalikkan kibaran Jalur Gemilang adalah sendaan yang amat melampau. 'Kurang Ajar' mungkin boleh dididik untuk diajari tetapi bagi individu yang arif dan faham tetapi sengaja berniat jahat untuk menghina lambang negarabangsa maka warga sebegini patut disula. Bunyi hukuman mungkin amat kecam tetapi dalam perjuangan tanpa bendera dijulang bererti kalah. Lumpuh. Tewas dan ditawan. Pejuang sejati akan menjulang bendera negaranya biarpun hingga ke hujung nyawa. Tetapi Warga negara berwatak kitul ini bukan sekadar menghina negara bangsa tetapi merupakan penghasut nombor wahid di Malaysia.

Warga yang menjadi 'Kutu Hayai' ini patut dilucut warganegaranya. Dia bukan warganegara Malaysia. Jika dia anak jati Malaysia maka kita buangkan dia ke Pulau tanpa penghuni. Biarkan dia sendirian untuk tidak bermasyarakat. Biarkan dia kibarkan Jalur Gemilang secara terbalik. Jika ramai 'Kutu Hayai' ini maka sumbatkan secara beramai di pulau itu. Biar mereka menyanyikan negaraKUKU dengan Jalur Gemilang yang terbalik. Jika masyarakat orang asli dapat hidup di bukit-bukau, di rimbaraya atau di pulau-pulau maka mengapa kita patut merasa bimbang untuk menghukum mereka agar bebas membuat apa yang mereka namakan 'KEBEBASAN'.

Tetapi seperti biasa dengan amalan biasa kerajaan Pak Lah akan membuat kenyataan 'KITA AKAN AMBIL TINDAKAN'. Pak Lah dalam Perhimpunan Agong Umno lalu pernah menyatakan 'SAYA PANTANG DICABAR'. Hehehe... Buatnya tidak juga. Hari berganti hari. Kami tetap menanti tarikh untuk Pak Lah berhenti jadi Perdana Menteri.

Tiada ulasan: