Rabu, 20 Ogos 2008

Anwar Menjadi Kitol

Anwar Ibrahim pedagang Melayu kembali ke zaman Kesultanan Melaka sebagai Kitol. Anwar telah membuat tawaran untuk menjual apa sahaja hak dan milik Melayu untuk dipasarkan. Anwar jual perkhidmatannya berkonsepkan 'Pasar Tani' iaitu terus kepada pengguna dengan harga murah. Untuk kaya raya dan damai abadi macam Pak Lah, Anwar menjaja milik melayu yang kian terhakis dengan melelong di pasar-pasar ceramah di Permatang Pauh.

Anwar akan menang dan kaya raya. Dengan harga murah dan dengan konsep lelongan mana tidaknya untuk ia sentiasa menjadi rebutan. Anwar jual UiTM ketika di pasar Cina dan di pasar India. Di pasar-pasar yang majoritinya Islam dia jual air liur dengan janji dan kata yang tidak pernah benar. Dia cari dalih. Alasan bertukar ganti. Dia bukan berbohong cuma dia dusta. Dia berdusta dengan umat Islam di Malaysia sama ada semasa dalam Umno mahu pun semasa bertenggek dalam PKR. Saya adalah pengikut setia perjuangan Anwar dan sama-sama berarak ke sana sini memberi sokongan kepadanya demi Islam. Tetapi Anwar Umno dan Anwar PKR bukan Anwar ABIM.

Anwar Ibrahim kini adalah Anwar Ibrahim yang lidahnya sudah bercabang. Mungkin kesan daripada belasahan Rahim Noor. Anwar Ibrahim kini adalah Anwar Ibrahim yang kaya raya dan bukan Anwar Ibrahim yang meminta-minta sumbangan 'tenaga, kerjasana dan harta benda dan pengorbanan'. 'Yayasan Anda' tidak berupaya berkata-kata jika tidak Anwar akan kantoi. Saya tidak berdendam apa-apa dengan Anwar cuma terkilan kerana menghabiskan terlalu banyak masa mengikuti perjuangannya. Allah Maha Besar. Hanya Dia yang layak menentukan 'keaslian' Anwar. Pada saya Anwar hari ini adalah 'Kitol' bukan sahaja kerana peristiwa di Ijok tetapi juga hubung kait semasa di Amerika. Dia berwatak Kitol dalam Umno. Dia berwatak Kitol dalam PKR. Dia juga berwatak Kitol di Permatang Pauh.

Tiada ulasan: